KAN KAYBEDEN EKONOMİ - Murat YILMAZER

Yazdır
Paylaş

Eklenme Tarihi : 20 Ekim 2021, Çarşamba 01:19:17

Ülkemizde artık ekonomi hiç iyiye gitmiyor.
KAN KAYBEDEN EKONOMİ
Halkın içinde olan bizler gerek esnaf, gerek memur, gerek vatandaşla ve ticaret yapanlarla içli dışlıyız ve bu ekonomik gidişattan her kesim rahatsız. Örneğin esnaf ‘100 veya 200 TL ile dükkan kapatıyoruz’ diyor ve satılan malı tekrar almak için iletişime geçtiğimizde ‘sattığımız malı tekrar sattığımız fiyata rafa yerine koyamıyoruz’ diye dert yanıyorlar. Yani günlük zamlara alıştık da gelecek zamları bilmek adama koyuyor! Önceden kimsenin haberi olmuyordu, akşam yattın sabah bir uyandın iğneden ipliğe zam gelmiş oluyordu ancak şimdi öyle değil. Bu konuda adeta çağ atladık ve gelecek olan zamlardan bile haberimiz oluyor artık! Benzine şu kadar zam geliyor, gaza şu kadar zam geliyor, motorine zam geliyor diye %23 gelecek zammı dahi biliyoruz. Demek istediğim biz alışık değiliz ki minik minik zamlar getirmeyin. Örneğin biraz bizi de düşünün sayın ekonomistler, zam yapan makamlar, benzine, motorine, gaza zammı yapacaksan yap kardeşim. Benzinin, mazotun litresini 20 TL yapın, alan almayan belli olsun ve biz de bu 3 - 5 ay içerisinde zam gelecek diye beklemeyelim. Olmaz mı, olur. Gayet güzel olur. Arabaya binen - binmeyen belli olsun. Vatandaşın şikayeti genelde “Aldığımız ücret 3.000 TL ev, kira, elektrik, su, doğal gaz, bize de kalan para ile arabadan soğanı almaya kalıyor” şeklinde oluyor. Gelelim memura… “250 TL gibi bir zam yaptılar, nereden yaptılar! 3 ay içerisinde 800 TL olarak geri aldılar” diye dert yanıyor… Velhasıl kelam bu kış zor geçer, geçer de bizde derman kalır mı bilemem ama farklı bir kesim var, bir eli yağda bir eli balda! Onların umurunda değil ki zam gelmiş, hiç umurlarında değil! Neden? Çünkü; devlete yaslamışlar gelirlerini işliyor tıkır tıkır işleri. Farz edelim dolar 6 TL’ye düştü, benzin, gaz, motorin düşer mi mümkün değil düşmez. Biz dolarla alıyoruz kağıdı, şimdi toptancı dolar düştü diye kağıt fiyatını indirmez, neden; çünkü adam kağıdı dolar üzerinden dışarıdan almış, biz üretmediğimiz için adam “Kardeşim ben zaten bu kağıdın tonunu 1500 dolardan alıyorum, sana nasıl 1000 dolardan vereyim?” diyecek. İşin ters tarafı bu zamları yapanları takibe alıyorlar ya ulan bir de bizim kâğıtçıları mercek altına alırlarsa yandık! Kısaca kimse işinden memnun değil. Ayrıca bu covid işinin acısı bizden daha çıkmadı gibi görünüyor, yani daha bize ekonomik açıdan covidin yan etkisi henüz gelmedi. Benden söylemesi, valla biraz sıkıntılı günlere doğru gidiyoruz. Onun için üretim, üretmek, sanayileşme ve istihdam yönünden sanayicilere ve fabrikalara destek verilmeli. Bakın sanayi durursa her şey durur, ne işçi kalır, ne nakliyeci kalır, kimse kalmaz, toz olur gideriz. Çok kıymetli bir abim bana aldığı emekli maaşı ile “1 yıl önce bu emekli maaşımla 550 EURO alıyordum, şuan ise 315 EURO alabiliyorum” dedi. Yani hesap ortada. Kısaca Türk Lirası değer kaybediyor, elin parası değer kazanıyor ülkemizde, adam niye elinde Dolar, Altın, Euro varsa bozdursun ki, neden ekonomiye katkı sağlasın ki, “durduğu yerden para kazanıyorum” diyor! Yani hal böyle iken kimse ne ekiyor ne de üretiyor. Saygılar…
Adınız :
E-Mail Adresiniz :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :    
   
Diğer Murat YILMAZER Yazıları
E-GAZETE