Otogara Servis Problemi (2) - TUFAN BİLGİLİ

Yazdır
Paylaş

Eklenme Tarihi : 13 Şubat 2020, Perşembe 11:45:24

Otogara Servis Problemi (2)
Birinci yazının devamı.

2018 yılında ilimizdeki otobüs şirketlerinin tekel oluşturup, geçen belediye başkanının da ( en azından duyarsız kalarak) desteklediği,(o zamana kadar ücretsiz olarak Sinoplunun yararlandığı garaja ücretsiz ulaşma olanağının) servisleri kaldırması ile ilgili yazıdan sonra, şimdiki belediye başkanının göreve yeni geldiğinde yazdığım yazıyı hatırlatarak konu ile ilgili yazıya devam edelim.  

                …

“…Sinop Belediye garajında hizmet üreten beş otobüs firması ”tekel oluşturup”, 7.20’lere çıkan döviz (dolar) artışını gerekçe göstererek -(2018) eylül ayının ortalarından itibaren- şehre yaklaşık, 6-7 km uzaklıktaki garaja olan servislerini kaldırarak dolaylı yoldan fiyat artırdılar. Otobüs garajı ile merkez ilçe arasındaki şimdiye dek yolcuya sıfır maliyete mal olan hizmet, dolmuşla gidebilenler için 3,4 lira gidiş, bir o kadar geliş yaklaşık 7,8 liraya mal olmaya başlamıştır. Bu arada taksi ile ve ya özel otomobili ile bu yolculuğu yapmak isteyenlerin maliyetinin en düşük 25-30 liraya ulaşacağını tahmin edersiniz. Halkımıza binen bu mali külfetin yanında, zaten yoğun olan şehir içi trafiğine -bu iş için- yakınlarını getirip götürmek durumunda kalan, fazladan günde 250 ye yakın özel otomobilin eklenmesiyle kent içi trafiğe ayrıca yük binmektedir. Dolar 5.70 lere düşmesine (5’ler civarında da çok dolaştı.) rağmen bu haksız kazanç sürdürülüyor. Buna gerek valilik, gerek belediye engel olmalıdır.” Demiştik.
 

Unutmadan şimdi dahi dolar 6.00 TL. civarında. Bir yılda fazladan ceplerine koyduklarını siz hesap ediverin.
Valilik,  Hükümetin genelgesine rağmen bu çağrıyı sessiz kalmış. Zamanın Belediye başkanı da veciz bir şekilde ‘uygulamayı biz değil, şirketler yaptı” diyerek mucize(!) gösterip, konu ile ilgili, ilgi ve becerisini(!) ortaya koymuştu.
 

Ben, Sinoplunun, özellikle tuzu ıslak(!) Sinoplunun, yoksulun, işsisin, öğrencinin, önceki olanağının elinden alındığını anlatmaya çalışırken: Bazı tuzu kuru, ileri(!) görüşlüler ise  başka illerde de benzer durumların yaşandığından, bu durumun olağan karşılanması gerektiğini söyleyerek, problemi çözüveriyorlar(!).

Ben, en büyük sivil toplum kuruluşu olan belediyenin bu işi sahiplenmesinin yasal olmasa da  vicdani sorumluluğu olduğunu söylerken, onlar ve yandaşları “uygulamayı hayata geçirenin şirketler olduğunu, belediyenin bir şey yapamayacağını” ileri sürüyorlar. Hal bu ki (isteyen) belediyenin kiracıları olan bu şirketleri ‘halkın belediyesinin’ farklı yollarla,yazılı olmayan yaptırımlarla yola getirebileceğini, bunu bazı belediyelerin, bazı kamu çıkarları için uyguladıkları örneğini verirken, suya sabuna dokunmaktan çekinenler hala yasal yetkiden söz ettiler/ediyorlar.

Bu arada, konu ile ilgili bir başka dram da hala devam ediyor. Vatandaş dolmuşa para vermeye de  çaresiz razı olmak durumunda (kaldı) da…Yine yetkililerin görmezlikten geldikleri bir başka yara da kanıyor. Özellikle Ankara’dan gelen, sabah yaklaşık 05.00-05.30 gibi otogara gelen dört sabah otobüsünün yolcularını bir minibüs (yetişebilen üst üste sığışıyor) kente taşımakla görevlendirilmiş. Yani Ankara’dan (dört otobüs yolcusu) gelenler  ya üst üste, kucak kucağa bir minibüse(dolmuşa) doluşacak, ya da bir Ankara ücreti verip iş adamları gibi taksiyle kente ulaşacak.!

Aradan geçen yaklaşık sekiz-dokuz aylık süre zarfında haklımız buna da (nelere alışmadı ki) alıştı. Bu arada belediye yönetimimiz de değişti. Belki bu konuyu dert edinip, çözüm yolunda bir şeyleri uygulamaya koyar.
Çözüm dert edinmek, konuşmak, araştırmaktan geçer.
Bakacağız! “Demişiz.

Bugünü gelince. Son yazıyı yazdıktan sonra da, aradan geçen bir yıla rağmen konu ile ilgili değişen bir şey var mı?!

Bir ara ben dolmuşçular kooperatifi başkanıyla “sabah otogara bir dolmuş görevlendirilmesi probleminin çözümü ile ilgili’ konuştuğumda, hiç olmazsa bu (sabah üst üste parası ile eziyete katlanmak) problemin idari uygulamayla çözülebileceği hükmüne varmıştık. Ancak bu yetki gerek bende, gerek koperatifte olmadığından o YARA ile de gelişme söz konusu olmadı.

Sizce neden?

Belediye yönetimi mevcut durumdan (hala) habersiz mi?

Sinoplunun derdini dert etmiyor mu?

Vatandaşın geçen süre içinde mali problemlerini hallettiğini(!) düşündüğünden konunun önemini yitirdiğini düşünüyor olabilir mi?

Sağıra yatmak işine mi geliyor?

Şirketlerle ilişkisi mi duruma müdahaleyi engelliyor?

Dolmuşçularla ilişkileri mi konunun bu şekilde devam etmesine sebep oluyor?

Halkın temsilcisinin belediye meclisinde olmaması mı problem?

(Ben mecliste dolmuşçularının temsilcisi, onların haklarını cansiperane savunanını gördüm.)

Meclisteki dolmuşçular temsilcisinin cevval oluşumu?

Yoksa bir başkası mı?

Sizce hangisi?

 

Sonuç öğrenciler başta, Sinop’taki yoksullar, Sinoplunun kahir çoğunluğu bu problemin HALA çözümünden yana.

Belediye eğer otobüs şirketleri ile sorunu çözemezse, dolmuşçuların baskını göğüslemeli. Günün belli saatlerinde kendisi servis koyarak, bunun ücretini kiracıları otobüs şirketlerinden tahsil ederek çözebilir.

 Ya da dışarıdan herhangi bir büyükçe bir dolmuşa/ dolmuşlara bu hat bir-iki lira gibi cüzi ücret karşılığı tahsis edilirse inanıyorum ki bir çok araba sahibi buna gönüllü olarak talip olacaktır.

Hatta bu işi gönüllü olarak dolmuşçular kooperatif dahi isteyecektir.

 

Lütfen biraz ilgi!

Gösterirler mi?

Bekliyoruz!

 

                                                                                                                         SİNOP 11/02/2020

 

 

 

 

Adınız :
E-Mail Adresiniz :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu :    
   
Diğer TUFAN BİLGİLİ Yazıları
E-GAZETE